Polityka Prywatności
Bezpieczeństwo i prywatność są dla nas niezwykle ważne. Niniejszy dokument określa w jaki sposób
przechowujemy i procesujemy dane użytkowników i jakie prawa przysługują Ci w tym zakresie. Uwaga: niektóre definicje
określone w Zasadach Korzystania są użyte w niniejszym dokumencie bez odrębnego komentarza. Prosimy o przeczytanie
Zasad Korzystania dostępnych z poziomu strony głównej Rentmatic (rentmatic.pl) w przypadku wątpliwości co do znaczenia tychże
terminów.
Data ostatniej modyfikacji: 16 lipca 2025
Jakie dane gromadzimy?
- Jeżeli nie masz konta w Rentmatic, ale odwiedzasz naszą stronę internetową, jedyną
informacją zapisywaną w naszych bazach jest Twój numer IP. Jego logowanie następuje w sposób
automatyczny przez niektóre pakiety oprogramowania wykorzystywane dla prawidłowego funkcjonowania
infrastruktury serwerowej Rentmatic. Dane o Twoim IP są okresowo automatycznie kasowane
i nie są przekazywane podmiotom trzecim, z wyłączeniem sytuacji, jeśli o takie dane wystąpią
uprawnione organa państwowe w toku postępowania wszczętego na podstawie przepisów prawa powszechnie
obowiązującego na terytorium RP.
- Jeżeli masz konto w Rentmatic lub chcesz je zarejestrować, potrzebujemy Twój adres e-mail (jako username)
oraz hasło - będą one przechowywane w naszych bazach danych przez cały czas, niezależnie od częstotliwości
z jaką korzystasz z Rentmatic. Dane zostaną usunięte z naszego serwera gdy wykonasz procedurę zamknięcia konta.
- Jeżeli korzystasz z serwisu Rentmatic jako zalogowany Użytkownik, będziemy przechowywać dane
o wszystkich nieruchomościach, umowach najmu i rozliczeniach z najemcami - w zakresie, w jakim dane te
samodzielnie wprowadzisz do aplikacji. Stworzone i zapisane przez Ciebie szablony umów również będą
przechowywane do momentu skasowania konta.
-
Jeżeli jesteś najemcą nieruchomości od podmiotu, który wykorzystuje Rentmatic do zarządzania
umową najmu, której jesteś stroną, będziemy przechowywać Twój adres e-mail w naszej bazie danych
nie później niż do 90-tego od dnia rozwiązania umowy najmu. Twój adres e-mail będzie również
wykorzystywany do wysyłania do Ciebie okresowych rozliczeń z tytułu umowy najmu.
Nie będziemy przechowywać ani wykorzystywać Twojego adresu e-mail, jeżeli nie wyrazisz na to zgody
poprzez kliknięcie w link akceptacyjny w e-mailu powitalnym otrzymanym od Rentmatic.
Jak przechowywane są dane?
- Wszelkie dane osobowe są przechowywane na serwerze lub serwerach w ramach usługi hostingowej
pomiędzy Rentmatic a zewnętrznym podmiotem świadczącym profesjonalnie usługi IT.
- Dane mogą być przechowywane w zróżnicowany sposób, w tym w szczególności w bazach danych,
jako pliki tekstowe lub pliki binarne na dyskach twardych. Część lub całość przechowywanych
danych może być zaszyfrowana, zahashowana lub poddana innym procedurom procesowania informacji
w celu osiągnięcia zamierzonych celów z zakresu cyberbezpieczeństwa.
- Choć podejmujemy wszelkie kroki by zapewnić bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa zgromadzonych danych,
nie możemy wykluczyć, że część lub całość danych może zostać wykorzystana przez nieuprawnione
podmioty w wyniku czynu zabronionego (hacking). Część lub całość danych może również zostać
utracona lub zniekształcona w wyniku działania siły wyższej, błędów w zarządzaniu usługą hostingową
przez zewnętrznego dostawcę itp.
Jakie masz prawa w związku z przechowywaniem i przetwarzaniem Twoich danych?
- Operator Rentmatic rozumie, że międzynarodowe, europejskie i polskie przepisy o ochronie danych osobowych
całkowicie zmieniły sposób w jaki ludzie i instytucje podchodzą do kwestii wrażliwości danych,
najlepszych praktyk w zakresie ich gromadzenia, przechowywania i przetwarzania oraz bezpieczeństwa.
Naszym zobowiązaniem jest stosowanie się do wszelkich przepisów prawa powszechnie obowiązującego oraz najlepszych
praktyk branżowych w zakresie ochrony danych osobowych, co przejawia się również w udostępnieniu
Użytkownikom niniejszych informacji na temat praw jakie posiadają w związku z ochroną danych osobowych.
- Każdy Użytkownik Rentmatic posiadający konto ma prawo je usunąć bez podania przyczyn oraz zostać zapomnianym, tzn.
żądać, by wszelkie dane jego dotyczące, w tym dane stworzone, ślady aktywności, logi itp. zostały trwale i nieodwracalnie usunięte
z zasobów Rentmatic. W tym celu Użytkownik musi zalogować się do konta, przejść do zakładki Ustawienia i wybrać opcję
USUŃ KONTO.
- Każdy Użytkownik Rentmatic będący najemcą - stroną umowy wygenerowanej przez innego (zarejestrowanego) Użytkownika Rentmatic
ma prawo do odwołania zgody na przetwarzanie jego adresu email w celu otrzymywania rozliczeń z tytułu najmu drogę emailową.
W tym celu wystarczy wysłać email z tytułem "STOP" na support@rentmatic.pl.