Polityka Prywatności

Bezpieczeństwo i prywatność są dla nas niezwykle ważne. Niniejszy dokument określa w jaki sposób przechowujemy i procesujemy dane użytkowników i jakie prawa przysługują Ci w tym zakresie. Uwaga: niektóre definicje określone w Zasadach Korzystania są użyte w niniejszym dokumencie bez odrębnego komentarza. Prosimy o przeczytanie Zasad Korzystania dostępnych z poziomu strony głównej Rentmatic (rentmatic.pl) w przypadku wątpliwości co do znaczenia tychże terminów.

Data ostatniej modyfikacji: 16 lipca 2025

Jakie dane gromadzimy?

  1. Jeżeli nie masz konta w Rentmatic, ale odwiedzasz naszą stronę internetową, jedyną informacją zapisywaną w naszych bazach jest Twój numer IP. Jego logowanie następuje w sposób automatyczny przez niektóre pakiety oprogramowania wykorzystywane dla prawidłowego funkcjonowania infrastruktury serwerowej Rentmatic. Dane o Twoim IP są okresowo automatycznie kasowane i nie są przekazywane podmiotom trzecim, z wyłączeniem sytuacji, jeśli o takie dane wystąpią uprawnione organa państwowe w toku postępowania wszczętego na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego na terytorium RP.
  2. Jeżeli masz konto w Rentmatic lub chcesz je zarejestrować, potrzebujemy Twój adres e-mail (jako username) oraz hasło - będą one przechowywane w naszych bazach danych przez cały czas, niezależnie od częstotliwości z jaką korzystasz z Rentmatic. Dane zostaną usunięte z naszego serwera gdy wykonasz procedurę zamknięcia konta.
  3. Jeżeli korzystasz z serwisu Rentmatic jako zalogowany Użytkownik, będziemy przechowywać dane o wszystkich nieruchomościach, umowach najmu i rozliczeniach z najemcami - w zakresie, w jakim dane te samodzielnie wprowadzisz do aplikacji. Stworzone i zapisane przez Ciebie szablony umów również będą przechowywane do momentu skasowania konta.
  4. Jeżeli jesteś najemcą nieruchomości od podmiotu, który wykorzystuje Rentmatic do zarządzania umową najmu, której jesteś stroną, będziemy przechowywać Twój adres e-mail w naszej bazie danych nie później niż do 90-tego od dnia rozwiązania umowy najmu. Twój adres e-mail będzie również wykorzystywany do wysyłania do Ciebie okresowych rozliczeń z tytułu umowy najmu. Nie będziemy przechowywać ani wykorzystywać Twojego adresu e-mail, jeżeli nie wyrazisz na to zgody poprzez kliknięcie w link akceptacyjny w e-mailu powitalnym otrzymanym od Rentmatic.

Jak przechowywane są dane?

  1. Wszelkie dane osobowe są przechowywane na serwerze lub serwerach w ramach usługi hostingowej pomiędzy Rentmatic a zewnętrznym podmiotem świadczącym profesjonalnie usługi IT.
  2. Dane mogą być przechowywane w zróżnicowany sposób, w tym w szczególności w bazach danych, jako pliki tekstowe lub pliki binarne na dyskach twardych. Część lub całość przechowywanych danych może być zaszyfrowana, zahashowana lub poddana innym procedurom procesowania informacji w celu osiągnięcia zamierzonych celów z zakresu cyberbezpieczeństwa.
  3. Choć podejmujemy wszelkie kroki by zapewnić bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa zgromadzonych danych, nie możemy wykluczyć, że część lub całość danych może zostać wykorzystana przez nieuprawnione podmioty w wyniku czynu zabronionego (hacking). Część lub całość danych może również zostać utracona lub zniekształcona w wyniku działania siły wyższej, błędów w zarządzaniu usługą hostingową przez zewnętrznego dostawcę itp.

Jakie masz prawa w związku z przechowywaniem i przetwarzaniem Twoich danych?

  1. Operator Rentmatic rozumie, że międzynarodowe, europejskie i polskie przepisy o ochronie danych osobowych całkowicie zmieniły sposób w jaki ludzie i instytucje podchodzą do kwestii wrażliwości danych, najlepszych praktyk w zakresie ich gromadzenia, przechowywania i przetwarzania oraz bezpieczeństwa. Naszym zobowiązaniem jest stosowanie się do wszelkich przepisów prawa powszechnie obowiązującego oraz najlepszych praktyk branżowych w zakresie ochrony danych osobowych, co przejawia się również w udostępnieniu Użytkownikom niniejszych informacji na temat praw jakie posiadają w związku z ochroną danych osobowych.
  2. Każdy Użytkownik Rentmatic posiadający konto ma prawo je usunąć bez podania przyczyn oraz zostać zapomnianym, tzn. żądać, by wszelkie dane jego dotyczące, w tym dane stworzone, ślady aktywności, logi itp. zostały trwale i nieodwracalnie usunięte z zasobów Rentmatic. W tym celu Użytkownik musi zalogować się do konta, przejść do zakładki Ustawienia i wybrać opcję USUŃ KONTO.
  3. Każdy Użytkownik Rentmatic będący najemcą - stroną umowy wygenerowanej przez innego (zarejestrowanego) Użytkownika Rentmatic ma prawo do odwołania zgody na przetwarzanie jego adresu email w celu otrzymywania rozliczeń z tytułu najmu drogę emailową. W tym celu wystarczy wysłać email z tytułem "STOP" na support@rentmatic.pl.